Reklamné výdavky - z daňového hľadiska
https://podpora.financnasprava.sk/378135-N%C3%A1klady-na-reklamu-a-rekla...
Náklady na reklamu a reklamné predmety
- reklama musí byť vynaložená na účel prezentácie podnikateľskej činnosti daňovníka, tovaru, služieb, nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, obchodného označenia výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s činnosťou daňovníka.
- reklama musí byť vynaložená so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo zvýšenia príjmov daňovníka.
- reklama musí byť realizovaná v súlade so základnými požiadavkami na reklamu podľa zákona o reklame.
Spoločnosť ako vlastník outletového maloobchodného centra a ako prenajímateľ vo vzťahu k jednotlivým nájomcom, ktorí v tomto centre prevádzkujú predajne značkového tovaru sa v nájomných zmluvách zaviazala poskytnúť a vyplatiť jednotlivým nájomcom finančný príspevok (kapitálovú náhradu) na zníženie prvotných nákladov súvisiacich s otvorením a prevádzkovaním obchodných priestorov a prilákanie značkových predajcov do outletového centra. Je uvedený výdavok daňovým výdavkom spoločnosti?
Odpoveď
Keďže uvedený náklad bol poskytnutý s cieľom generovania príjmov (výnosov) prenajímateľa a priamo súvisí s dosahovanými príjmami outletového centra z prenájmu obchodných priestorov, takúto kapitálovú náhradu je možné považovať za daňový výdavok v súlade s § 2 písm. i) ZDP.
Na strane nájomcu by mala byť prijatá kapitálová náhrada posudzovaná ako zdaniteľný príjem zahrňovaný do základu dane v časovej a vecnej súvislosti či už s dobou, na ktorú sa nájomca zaviazal v nájomnej zmluve prevádzkovať obchodné priestory alebo s vynaloženými bežnými prevádzkovými alebo kapitálovými nákladmi na otvorenie a prevádzkovanie obchodných priestorov (v prípade odpisovaného HM sa postupuje obdobne ako pri zahrnovaní dotácií na hmotný majetok podľa § 17 ods. 3 písm. f) ZDP, tzn. Počas doby odpisovania obstaraného majetku a vo výške daňových odpisov vypočítaných v súlade so ZDP).
Otázka č. 5 - výdavky na reklamný predmet vo forme vína
Právnická osoba, platiteľ DPH, ktorej hlavným predmetom činnosti nie je výroba vína, poskytla svojim najväčším odberateľom reklamné predmety vo forme fľaše vína, a to 30 ks za 20 eur/1ks bez DPH, s DPH 24 eur/1ks a 100 ks za 16 eur/1ks bez DPH, s DPH 19,20eur/1ks. Na r. 301 daňového priznania k dani z príjmov právnickej osoby daňovník vykázal základ dane vo výške 20000eur. Sú uvedené výdavky uznaným daňovým výdavkom? Ak nie, na ktorých riadkoch daňového priznania tieto nedaňové výdavky uvedie?
Odpoveď
Reklamné predmety, ktorých jednotková cena presiahne sumu 17 eur nie sú daňovým výdavkom v plnej výške. V tomto prípade daňovník sumu 600 eur (30ksx20eur ) uvedie na r. 16 TAB A (je súčasťou r. 130 DP).
Ďalších 100ks spĺňa podmienku reklamného predmetu, pretože jeho hodnota za jeden predmet bez DPH nepresahuje 17 eur. Reklamné predmety vo forme vína však môže daňovník poskytnúť najviac do výšky 5% zo základu dane uvedeného na r. 301 DP, čo je v tomto prípade 1000eur. Čiastka 600 eur je pripočítateľnou položkou k základu dane na r. 304 DP [ (100x16)-1000 ].
Zmluva o propagacii a reklame - vzor
https://www.zabokreky.sk/74-predmetom-tejto-zmluvy-je-propagacia-firmy-o...
Zmluva o propagácii a reklame
uzatvorená podľa § 269 ods.2 Obchodného zákonníka v platnom znení
- Zmluvné strany
DODÁVATEĽ:
Názov organizácie: Obec Žabokreky
Zastúpenie: Ing. Zuzana Valocká – starostka obce
Sídlo: Obecný úrad Žabokreky č. 145, 038 40
IČO: 00317047
Bankové spojenie: PRIMA Banka Slovensko,a.s.
Číslo účtu: SK90 5600 0000 0030 0426 2001
OBJEDNÁVATEĽ: Turčianska vodárenská spoločnosť, a. s.
Zastúpenie: MVDr. Rastislav Zábronský - predseda predstavenstva
Ing. Alena Chudíková - podpredseda predstavenstva
Sídlo: Kuzmányho 25, 036 80 Martin
IČO: 36672084
IČ DPH: SK 2022236502
Bankové spojenie: Prima banka Slovensko, a. s.
Číslo účtu: SK15 5600 0000 0003 0245 6003
Zapísaná: Obchodný register pri Okresnom súde v Žiline, oddiel Sro., vložka 10543/L
- Predmet zmluvy
Predmetom tejto zmluvy je propagácia firmy objednávateľa u dodávateľa s cieľom zabezpečenia podpory spotreby pitnej vody a prostredníctvom činností, ktoré zabezpečuje dodávateľ pri príležitosti usporiadania 8. ročníka podujatia „Zemiakový deň“. Dodávateľ sa zaväzuje, že umiestni na hlavný stage s hudobnými hosťami a moderátorom logo objednávateľa, za účelom propagácie spoločnosti objednávateľa.
- Termín plnenia
Zmluva sa uzatvára na dobu určitú do 30.11.2018. Termín plnenia tejto zmluvy je stanovený na deň 13.10.2018.
- Finančné náležitosti
Objednávateľ uhradí dodávateľovi sumu vo výške: 200 €, slovom dvesto EUR za účelom plnenia predmetu tejto zmluvy. Hore uvedená finančná čiastka bude prevedená na účet dodávateľa na základe faktúry vystavenej dodávateľom.
- Povinnosti dodávateľa
Dodávateľ sa zaväzuje, že použije finančné prostriedky výlučne na zabezpečenie propagácie objednávateľa podľa ustanovenia II. tejto zmluvy.
VI. Záverečné ustanovenia
- Zmluvu je možné meniť a dopĺňať na základe vzájomne odsúhlaseného dodatku, ktorý bude tvoriť prílohu tejto zmluvy. Zmluva je vyhotovená v dvoch exemplároch, z ktorých každá zmluvná strana obdrží po jednom vyhotovení.
- Zmluvné strany prehlasujú, že táto zmluva bola uzatvorená slobodne, vážne, dobrovoľne, bez nátlaku a ani za inak nevýhodných podmienok a na znak súhlasu s jej celým obsahom ju obe strany podpisujú.
- Zmluva nadobúda platnosť a účinnosť dňom podpisu oboma zmluvnými stranami.
V Žabokrekoch, dňa 01.10.2018
Za dodávateľa
V Martine, dňa 04.10.2018
Za objednávateľa
Vzor zmluvy o reklame - stručná
https://www.zabokreky.sk/69-reklama-pocas-zemiakoveho-dna-13-10-2018-zml...