az-toyota

Rezervácia vozidla:

https://forms.gle/qqS3auoJ72RzNgP88

Kalendár na objednanie cez sportnect:
https://www.sportnect.com/cs/events/az-toyota-9

AZ komunita na sportnect:
https://www.sportnect.com/cs/clubs/az-komunita-43b2eb

 

Projekt zdieľania:

ZDIEĽANIE JAZDY AUTOM ŠETRÍ VAŠU PEŇAŽENKU AJ ŽIVOTNÉ PROSTREDIE
Projekt ZVEZ SUSEDA naberá nové obrátky. Spája sa s portálmi Jazdomat.sk a Stopar.sk. V praxi to znamená 34 768 používateľov, 185 760 jázd a požiadaviek v rámci Slovenska, 25 400 najazdených km s priemernou cenou 0,02 € za kilometer!
Hlavné mesto spustilo minulý rok projekt Zvez suseda, ktorého cieľom je znížiť počet áut v uliciach, redukovať negatívne vplyvy automobilizmu na životné prostredie a zdravie ľudí, ale aj pomôcť riešiť problémy s parkovaním a šetriť náklady na dopravu.
Moderný trend cestovania spolujazdou autom zažíva na Slovensku veľký boom. Nejde pritom o klasický autostop, cestovatelia si totiž zvezenie dohovoria už vopred cez internet.
Hlavné mesto sa preto s projektom Zvez suseda pridalo k projektom Jazdomat.sk a Stopar.sk, ktoré sa spojili v júli tohto roku.
"Mesto sa snaží robiť opatrenia, ktoré znížia počet emisií v ovzduší, počet zápch a vytvoria podmienky na ekologickejšie a zdravšie mesto. Podobne ako v rámci aktivít súvisiacich s formami alternatívnej dopravy, do tejto filozofie zapadá aj aktuálny projekt. Jeho cieľom je však nielen znížiť počet áut na cestách, ale aj zvýšiť počet pasažierov v nich," povedal Milan Ftáčnik, primátor Bratislavy. O potrebe takýchto krokov svedčí aj prieskum počas Týždňa mobility. "Zistilo sa, že priemerný počet pasažierov na jedno auto jazdiace v Bratislave je 1,2, čo je naozaj nepriaznivá štatistika," uviedol Ftáčnik.
Spolujazdu autom si ľudia často pletú s pojmom autostop. Svojho spolujazdca však vodiči nestretávajú pri ceste. „Spolujazda predstavuje pre vodičov možnosť, ako zaplniť miesta v aute a znížiť svoje náklady na cestu. Pre cestujúcich je táto varianta pohodlná, rýchla a hlavne predstavuje lacnejší spôsob dopravy než akým je vlak alebo autobus. Naviac, tento druh cestovania pomáha šetriť životné prostredie a ponúka možnosť zoznámiť sa s novými ľuďmi,“ vysvetlil princíp fungovania Jazdomatu jeho zakladateľ Ján Mittner.
Na stránke Jazdomat.sk i Stopar.sk môžu vodiči zadať ponuku jazdy a čakajú, kto sa prihlási. Nevyhnutné sú údaje ako čas a miesto odjazdu a príjazdu, akými miestami prechádzajú a kontaktný údaj, na ktorom ich potenciálny spolujazdec môže vopred zastihnúť. Ak nie ste vodič, ale chcete niekam cestovať, môžete vyhľadať požadovanú jazdu a "prisadnúť si". Cestujúci prispievajú vopred dohodnutou čiastkou na pohonné hmoty a často pri danej trase ušetria aj polovicu nákladov oproti využívaniu služieb verejnej dopravy. Portál samotný si pritom žiadnu províziu za sprostredkovanie jazdy neúčtuje. Všetci používatelia webu môžu overiť svoju identitu prostredníctvom Facebooku, avšak ešte väčšiu dôveryhodnosť zaisťuje služba mojeID, ktorá je dobrovoľná, bezplatná a funguje na princípe overenia telefónneho čísla, e-mailu a bydliska.
Doteraz fungovali obe webové stránky samostatne. Teraz ale spojili svoje sily aj databázy s viac ako 120 000 užívateľmi, aby dokázali zabezpečiť lepšie technické služby a dosiahli väčšiu šancu na prepojenie ponuky s dopytom, nielen na cestách medzi Českom a Slovenskom.
„Dohodli sme sa, že spojíme naše vedomosti a technické zabezpečenie tak, aby Stopar dokázal svojim užívateľom ponúknuť čo najlepšie služby. Do konca augusta pobeží web ešte v starej verzii, od septembra však budú všetci užívatelia používať Stopara na platforme Jazdomatu,“ vysvetľuje Marcel Veselka, ktorý web Stopar.sk založil už v roku 2005.
V zahraničí, predovšetkým v západnej Európe, je spolujazda cez internet trendom s veľkým potenciálom. Podľa nedávnych správ získal francúzsky web pre spolujazdu BlaBlaCar investíciu vo výške 100 miliónov
dolárov.